Visa större karta

Bostadsrättsföreningen Tallstigen 2 ligger på Blåbärsslingan i Älta.

Föreningen består av 35 bostäder fördelade på 12 radhuslägenheter och 23 fristående så kallade grändhus.

Föreningen bildades 2005 och husen byggdes 2006 av NCC. Fastigheten är belägen i ett lugnt område med begränsad biltrafik, vägen leder endast in till områdets bostäder. Här är lätt att trivas med naturen inpå knuten. Barnvänligt med egen lekplats i området.

I samma område som Brf Tallstigen 2 finns även fristående villor samt grannföreningen Brf Tallstigen 1. Tillsammans bildar vi samfälligheten Björnvägen.

Hela samfälligheten har har IP-telefoni, bredband och kabel-TV genom Telia trippel play.

2007 nominerades grändhusen på Blåbärsslingan till Nacka stadsbyggnadsutmärkelse. Läs mer på Nacka kommuns hemsida